FANDOM

Instrukcja

Początek instrukcji

STRONA NIE SKOŃCZONA
Tutaj możecie przeczytać całą instrukcję do gry Talisman®: Magia i Miecz (edycja 4.5: wersja 1.1)

Wprowadzenie

Talisman®: Magia i Miecz to gra jak żadna inna - właściwie, to nawet nie gra, a niebezpieczna przygoda rozgrywająca się w fantastycznym świecie magii i potworów. w trakcie rozgrywki gracze snują legendę - bohaterski epos o odważnych czynach i awanturniczych potyczkach, o skarbach i magii, i o stoczonych bitwach, czasem przegranych, acz wciąż stanowiących kanwę wciągających i urzekających opowieści!

Nasza historia rozpoczyna się od potężnego i od dawien dawna zmarłego czarnoksiężnika, który ongiś władał krainami Magii i Miecza. Jego władza płynęła z mocy magicznej korony, wykutej dla niego w Dolinie Ognia przez duchy zniewolone straszliwą magią. Przez wieki czarnoksiężnik władał krainami niepodzielnie, spędzając swe długie życie pośród ksiąg i zaklęć. Jednak pewnego dnia poczuł, że jego dni są policzone. Ukrył koronę w najbardziej niebezpiecznej części najbardziej niebezpiecznego zakątka swego królestwa, a na jej straży postawił tak przerażających strażników, jakich tylko udało mu się przyzwać swymi najpotężniejszymi czarami. Kiedy to uczynił, padł martwy. Swymi ostatnimi słowami obwieścił, że jego królestwem władać będzie tylko bohater posiadający siłę, mądrość i odwagę, aby zdobyć koronę.

Upłynęły setki lat, a królestwo, od dawna pozbawione władcy i obrońcy, stało się jeszcze bardziej niebezpieczne. Na świat opadły nieprzeliczone zła, w jego zakamarkach zalęgły się potwory. Po dziś dzień starożytna legenda prowadzi tu odważnych bohaterów - śmiałków szukających Korony Władzy i tronu królestwa Magii i Miecza. Dotychczas nikt nie okazał się godzien wyzwania. Równiny Grozy są usłane zbielałymi, połamanymi kośćmi tych, którzy próbowali, a obgryzione szczątki innych walają się po legowiskach dzikich bestii i potworów.

W grze Talisman: Magia i Miecz od jednego do sześciu graczy może wcielić się w role obejmujących Poszukiwaczy przygód - przyszłych władców krain Magii i Miecza. Postacie znacznie się od siebie różnią, każda posiada mocne i słabe strony oraz wyjątkowe, specjalne zdolności. Aby zwyciężyć, będziesz musiał przedostać się do serca najbardziej niebezpiecznego regionu królestwa - tylko tam znajdziesz Koronę Władzy, której pradawna magia pozwoli ci zniewolić swych rywali.

Twoje podróże znaczyć będą trud, znój i niebezpieczeństwa - to w pokonywaniu tych przeciwności spoczywa wyzwanie gry. Tylko stopniowe rozwijanie potęgi swego Poszukiwacza, gromadzenie cennych sprzymierzeńców i zdobywanie potężnych magicznych przedmiotów pozwoli ci sprostać ostatecznemu sprawdzianowi bohaterstwa, który czeka za Tajemnymi Wrotami.

Cel gry

Celem gry jest dotarcie do Korony Władzy, która znajduje się na środku planszy, a następnie, przy pomocy Zaklęcia Rozkazu, wyeliminowanie pozostałych graczy z rozgrywki. Poszukiwacze rozpoczynają swoją przygodę w Krainie Zewnętrznej i kontynuują ją w Krainie Środkowej. To tam zdobywają Siłę, Moc i Życie, które będą im potrzebne podczas poszukiwań Korony Władzy w Krainie Wewnętrznej. Gracze będą też musieli zdobyć Talizman, który pozwoli im wkroczyć do Doliny Ognia i rozpocząć swe poszukiwania/

Liczba graczy

W Talisman: Magię i Miecz może grać do sześciu osób, jednak im więcej graczy, tym rozgrywka będzie dłuższa. W instrukcji zawarto zasady alternatywne, które przyspieszą rozgrywkę (patrz ,,Alternatywne zasady szybszej rozgrywki" na stronie 21).

Elementy

Photo
  • 1 plansza
  • 104 karty Przygód
  • 24 karty Zaklęć
  • 40 żetonów Siły (8 dużych i 32 małych czerwonych stożków)
  • 40 żetonów Mocy (8 dużych i 32 małych niebieskich stożków)
  • 40 żetonów Życia (8 dużych i 32 małych zielonych stożków)
  • 36 żetonów Losu
  • 28 kart Ekwipunku
  • 4 karty Talizmanów
  • 14 kart Poszukiwaczy
  • 14 plastikowych figurek Poszukiwaczy
  • 4 karty Ropuch
  • 4 plastikowe figurki Ropuch
  • 4 karty Charakteru
  • 30 sztuk złota
  • 6 sześciościennych kości
  • Instrukcja

Przegląd elementów

Poniżej znajduje się krótki opia wszystkich elementów.

Plansza

Plansza

Plansza

Plansza przedstawia magiczne królestwo Magii i Miecza podzielone na trzy krainy (Zewnętrzną, Środkową i Wewnętrzną)

Karty Przygód

W tej talii składającej się ze 104 kart znajdują się potwory, wydarzenia i przedmioty, na które Poszukiwacze natkną się podczas swojej wędrówki.

Karty Zaklęć

W grze znajdują się 24 karty Zaklęć, przedstawiające rożne czary, które Poszukiwacze będą mogli rzucić w trakcie rozgrywki.

Żetony

w grze znajduje się łącznie 120 takich stożkowatych żetonów. Żetony te służą do zaznaczania obecnej wartości Siły (czerwone), Mocy (niebieskie) i Życia (zielone) Poszukiwaczy. Każdy mały żeton